Jak sonar boczny obrazuje ryby? Przegląd screenów od różnych marek echosond.

 Screeny nie są moją własnością poza tymi z Evo , które pokazałem wiosna. Zghostowałem je z rosyjskiego forum, nie mam wyrzutów sumienia odkąd zobaczyłem u nich screeny z mojego podlodowego bloga http://podlodowo.blogspot.com/


Wiadomo, że na ryby jedziemy po to, by je łowić. Elektronika ma nam w tym pomóc. Generalnie ja stosuję dwa scenariusze- namierzanie ryb/ławic ryb lub obławianie struktury dna zeskanowanej na sonarze bocznym. 

W wariancie 1 potrzebujemy jakości obrazu i właśnie dla tego ważne jest dopasowanie ustawień, kolorów do warunków na wodzie. Nie oceniam, pozostawiam to oglądającym. 

Carbon9 +3in1+sonarhub




Carbon16+3in1+sonarhub

Echomap9 plus+GT52

Echomap9 plus+GT52

Raymarine Element

Raymarine Element

Raymarine Element

Raymarine Element

Ti2 9+3in1

Nss9evo3+3in1

Nss9 Evo3 +ss3d

Garmin Ultra102+GT52

HelixG3MSI+

Helix12G3MSI+
Hook2 9 TS


Hook 2 9 TS

Solix10 MSI

Solix G2 MSI+

Ti2 9 +3in1 AI

Ti2 9 +3in1 AI

Ti2 7 +3in1 AI

Ultra 102+GT52


Komentarze

  1. Jestem pod wrażeniem tego co można wycisnąć z hook'a 👍🏼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Element świeci ryby jak cholera, Hook też- zwróć uwagę, że ryby lepiej świecą w niższych khz. Celowo chciałem pokazać echa z tieru niższego, by dowieść, że ekran "nie za miliony" też świeci ryby całkiem sprawnie- a o to chodzi na wodzie. Widoki struktury super, ale rybyrybyryby ;)

      Usuń
  2. Helix chyba najlepiej, biorąc pod uwagę i ryby i strukturę jednocześnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć. W tym kryterium- tak. Ale pamiętaj, że echo to system: ekran, osprzęt, mapy, obsługa. Sprzęty od Navico, choć nie mają tej ostrości konturów w SI, bo nie ma mega, to overall bardziej przyjazne na wodzie, dziobówka tańsza a opcje mapowe na wodzie nawet lepsze- bo masz zapis struktury dna jako nakładkę na mapę, a to dopiero u pięciocyfrowych(cenowo) Solixów jest. Niezależnie od tego, co piszą handlarze HB, to nie jest tak łatwe i trzeba się trochę naklikać ,by mieć optymalny obraz niezależnie od głębokości.

      Usuń
    2. Myslisz, ze w tym przedziale Ti2 będzie lepszym rozwiązaniem? Zamierzam na nowy sezon kupic cos w tym przedziale cenowym

      Usuń
    3. Cześć. Jest kilka rzeczy oprócz kasy, które powinieneś przemyśleć, by wybrać optymalnie: czy to pierwsze poważne echo, bo hb nie należy do specjalnie userd-friendly sprzętów, choć to nie tragedia- ale ja mówię za siebie. Lowrance jest przeciwieństwem- jeden parametr regulacyjny- poczytaj, zobacz filmy moje któe wpiąłem we wpis o TI2 Jak glęboko łowisz, bo mega si pada na głębokościach większych niż 12-13m, nie wykorzystasz tego. Kolejna sprawa- mapy i dostęp do socjalek, tutaj Lowrance jest zdecydowanie lepsze, poczytaj w we wpisie o TI2, ekran dotykowy to kolejna rzecz , nad którą warto pomyśleć.

      Usuń
    4. Hej. Pływam na gaminach strikerach od 5 lat bez bocznego wiec jako tako echo nie jest mi obce. W nowym sezonie boczny zawita, zastanawiam sie tylko jakie. Poczytam o Ti2. Dzięki za uwagi. Artur

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Subiektywnie o echosondach z sonarem bocznym w rozmiarze 7 cali- bez ekranu dotykowego.

Humminbird Helix - który model wybrać?

Przetworniki podlodowe- przegląd, możliwości, kompatybilność.