Hardware (I ) Montaż przetwornika. Pantograf.
Tutaj film pokaże więcej niż ja opiszę.
Otóż zasada jest prosta- najlepsze wyjście to pantograf dla silnika. Ja mam akurat spawany z nierdzewki, przymocowany na stałe.
Za cenę 4 otworów w rufie rozwiązałem wiele problemów a także uzyskałem nowe możliwości swego pontonu:
Silnik jest za przetwornikiem i nie ma efektu ciemnej strony SI pochodnej od jego korpusu. U mnie pantograf pełni kilka innych funkcji, może wyglądać śmiesznie, ale mogę zamocować wiele różnego osprzętu - w zależności od potrzeb: mechanizmu sterowanego pedałem dla kontroli przetwornika Livescope, mechanicznej obrotnicy generującej obraz dookoła pontonu, silnik elektryczny - co oczywiste. Oprócz tego pantograf stał się u mnie bazą dla koszyków na akumulatory, mam komfort, że oba aku- lifepo4 , główny do obu silników- bo dziobówkę też mam oraz mniejszy dla elektroniki są faktycznie poza pokładem pontonu=mam więcej miejsca, bo mając tyle elektroniki jest po prostu ciasno na KM330PP
Drugi element układanki: plastykowa płyta z twardego pcv o grubości minimum 20mm.
Przymocowana z pantografem na tych samych otworach w pawęży uwalnia od myślenia czy dziurawić rufę poniżej linii zanurzenia, czy nie. Krótkie, nierdzewne wkręty i można dowolnie wiercić, kręcić, korygować itp. Zamiennie można użyć kawałków plexy. Jeżeli nie wiercić- to użyć dobrego kleju Silka itp. by taką płytę przymocować do rufy i bez stresu montować przetworniki czy bazy do ich szybkiego montażu.
Komentarze
Prześlij komentarz