Hardware (III) Na moim pokładzie- wariant pontonu do łowienia w zimnych porach roku.

 Jedna z kilku wersji wyposażenia, aranżacji przestrzeni jaką wymodziłem w tym roku. Wiosną covid, latem ryby nie brały, wiec para poszła w warsztat. Łowi się wygodnie, jest miejsce dla załoganta, który może stać, siedzieć na balonie i w miarę wygodnie łowić wraz ze mną. Zazwyczaj jednak sam pływam i wtedy miejsca jest naprawdę dużo. 

Podstawa dziobówki służy też jako podstawa pod ekrany sonarów w wariancie "bass pokładu", dodatkowa platforma doklejona do dziobu pontonu służy umocowaniu obrotowej sztycy, na której mam przetwornik livescope- mogę mechanicznie, nożnie obracać go i podążać za rybą , przynętą w wiązce sonaru. 

Wszelkie naklejane elementy mocuję klejem Multibond25+ utwardzacz. Sklejka laminowana - nie ma znaczenia czy antypoślzgowa czy nie, staram się wykorzystywać stal i śruby nierdzewne, chyba że budżet w danym momencie nie pozwalał. Drewniany klocek pomiędzy częściami fotela spełnia bardzo ważną rolę- ja muszę mieć oparcie praktycznie pionowo, żaden kąt rozwarty, bo plecy nie wytrzymują.


Tradycyjnie już, film więcej pokaże niż 1000 słów. 


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Atakować to będzie mnie jutro zespół pobierania wymazów. Covid w pracy, na nadzorze siedzę. Do środy mam znać wyniki.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Subiektywnie o echosondach z sonarem bocznym w rozmiarze 7 cali- bez ekranu dotykowego.

Jak sonar boczny obrazuje ryby? Przegląd screenów od różnych marek echosond.

Humminbird Helix - który model wybrać?