Silniki dziobowe- możliwości integracyjne z ploterami.
Gdzie przyda się dziobówka?
- Szybkie, wygodne zatrzymanie na miejscówce. Moim zdaniem jest wręcz nieodzowna dla przyszłych użytkowników systemów live- Livescope, Active Target, Mega Live oraz tych, którzy myślą o Mega360 od Humminbirda;
- nawigacja do punktu wskazanego na ekranie, wybranego z pilota- po wcześniejszym zaprogramowaniu tegoż;
- oszczędność czasu na wodzie- zapamietana/wskazana wcześniej trasa ze slipu/do slipu a my w tym czasie rozpakowujemy/pakujemy całe nasze wyposażenie.
Gdzie nie przyda się dziobówka?
Jeśli sterowana wyłącznie z pilota to w trolingu - chyba że płyniemy po trasie, według izobat z plottera. Bo to ma sens, natomiast trzymanie i sterowanie z pilota w trollo nie jest szczególnie komfortowe- zwykły silnik z rumplem jest lepszy.
Czym kierować się dobierając dziobówkę do swoich potrzeb?
Najważniejszy aspekt - czy chcemy mieć tylko kotwicę GPS, czy korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji- pływanie po zapisanej wcześniej trasie, nawigacja do zapamiętanego wcześniej punktu czy połączenie silnika z ploterem i wykorzystanie potencjału silnika w pełni.
Czym różni się I-Pilot od I-Pilot Link? w Minn Kotach?
Czym różni się Motor Guide Xi3 od Xi5?
- lżejszy
- mniejszy pędnik silnika
- 3łopatkowa śruba napędowa
- jednokanałowe WiFi: pilot lub pedał kontrolny
- brak wyłączników kontaktronowych - położony na sanki nie wyłącza się natychmiast
Nie ma opcji, by silniki dziobowe działały z echosondami spoza listy kompatybilnych urządzeń - w reżimie nawigacyjnym. Można natomiast, poprzez kable- adaptery użyć obrazowania tradycyjnego 200khz w różnych echosondach- bo ta częstotliwość jest obsługiwana przez wszystkie echosondy na rynku. Taki jest stan rynku. Wszelkie samorobne rozwiązania nie są dedykowane ale istnieją- tylko że w kraju mocno nam nieprzyjaznym=niedostępne. Poza tym dają wyłącznie funkcję kotwiczenia we wskazanym punkcie, nic więcej i tylko z silnikami Motorguide Xi3/Xi5 GPS
Lowrance Ghost 360- namiastka 360 view.
Dlaczego namiastka? Bo silnik nie kotwiczy w tym czasie, czyli wymaga to dodatkowego urządzenia, które go zatrzyma w miejscu
Nie daje orientacji gdzie konkretnie jest obraz względem osi łodzi- to tylko sonar boczny, który się kręci i jest obsługiwany z interfejsu Lowrance.
Na koniec tego krótkiego wpisu- nie ma brandu bez wad, wszystkie z powyższych miały lub mają nadal problemy w niektórych tierach dotyczące działania w mniejszym lub większym stopniu. Stopniowo są one usuwane w akcjach serwisowych lub po prostu producent proponuje nowe modele pozbawione niedogodności i wad poprzedników.
Komentarze
Prześlij komentarz