Silniki dziobowe- możliwości integracyjne z ploterami.

 

Gdzie przyda się dziobówka?

- Szybkie, wygodne zatrzymanie na miejscówce. Moim zdaniem jest wręcz nieodzowna dla przyszłych użytkowników systemów live- Livescope, Active Target, Mega Live oraz tych, którzy myślą o Mega360 od Humminbirda;

- nawigacja do punktu wskazanego na ekranie, wybranego z pilota- po wcześniejszym zaprogramowaniu tegoż;

- oszczędność czasu na wodzie- zapamietana/wskazana wcześniej trasa ze slipu/do slipu a my w tym czasie rozpakowujemy/pakujemy całe nasze wyposażenie. 

Gdzie nie przyda się dziobówka?

 Jeśli sterowana wyłącznie z pilota to w trolingu - chyba że płyniemy po trasie, według izobat z plottera. Bo to ma sens, natomiast trzymanie i sterowanie z pilota w trollo nie jest szczególnie komfortowe- zwykły silnik z rumplem jest lepszy. 


Czym kierować się dobierając dziobówkę do swoich  potrzeb?

Najważniejszy aspekt - czy chcemy mieć tylko kotwicę GPS, czy korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji- pływanie po zapisanej wcześniej trasie, nawigacja do zapamiętanego wcześniej punktu czy połączenie silnika z ploterem i wykorzystanie potencjału silnika w pełni. 

Czym różni się I-Pilot od I-Pilot Link? w Minn Kotach?


Czym różni się Motor Guide Xi3 od Xi5?

- lżejszy 

- mniejszy pędnik silnika

- 3łopatkowa śruba napędowa

- jednokanałowe WiFi:  pilot lub pedał kontrolny

- brak wyłączników kontaktronowych - położony na sanki nie wyłącza się natychmiast


Nie ma opcji, by silniki dziobowe działały z echosondami spoza listy kompatybilnych urządzeń - w reżimie nawigacyjnym. Można natomiast, poprzez kable- adaptery użyć obrazowania tradycyjnego 200khz w różnych echosondach- bo ta częstotliwość jest obsługiwana przez wszystkie echosondy na rynku. Taki jest stan rynku. Wszelkie samorobne rozwiązania nie są dedykowane ale istnieją- tylko że w kraju mocno nam nieprzyjaznym=niedostępne. Poza tym dają wyłącznie funkcję kotwiczenia we wskazanym punkcie, nic więcej i tylko z silnikami Motorguide Xi3/Xi5 GPS


Lowrance Ghost 360- namiastka 360 view. 



Dlaczego namiastka? Bo silnik nie kotwiczy w tym czasie, czyli wymaga to dodatkowego urządzenia, które go zatrzyma w miejscu

Nie daje orientacji gdzie konkretnie jest obraz względem osi łodzi- to tylko sonar boczny, który się kręci i jest obsługiwany z interfejsu Lowrance.

Na koniec tego krótkiego wpisu- nie ma brandu bez wad, wszystkie z powyższych miały lub mają nadal problemy w niektórych tierach dotyczące działania w mniejszym lub większym stopniu. Stopniowo są one usuwane w akcjach serwisowych lub po prostu producent proponuje nowe modele pozbawione niedogodności i wad poprzedników. 







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Subiektywnie o echosondach z sonarem bocznym w rozmiarze 7 cali- bez ekranu dotykowego.

Humminbird Helix - który model wybrać?

Przetworniki podlodowe- przegląd, możliwości, kompatybilność.